Tietotekniikka luo brändiarvoa  ja vaatii paljon kumppanilta

Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kertoo yhteistyön Pinuksen kanssa kestäneen jo parikymmentä vuotta. Hampurilaisjätti hankkii siltä lähes kaikki IT-laitteet sekä niihin liittyvät huoltopalvelut. Pinus on kasvanut Hesburgerin mukana myös Baltiaan: Latvian Riikaan ja Liettuan Vilnaan.

Hesburgerin oman IT-osaston lisäksi lähes koko organisaatio on tekemisissä Pinuksen kanssa. ”Pinuksen kokeneet tekijät ja asentajat tuntevat ravintolamme ja olosuhteemme, joten yhteistyö on selkeää ja ennakoitavaa”, kuvailee Vuoti. Hän kertoo, että IT-kumppanilta edellytetään nopeutta, toimitusvarmuutta sekä oikeaa hinnoittelua.

Hesburgerilla tietotekniikka liittyy kiinteästi liiketoimintaan. ”Meillä tietotekniikka on osa brändiarvoa, johon keskeisesti kuuluvat Hesburgerin tuottamat omat ohjelmistot ja järjestelmät. Toiminto ei salli epätoivottuja yllätyksiä kumppaninkaan osalta – kasvuvauhdista huolimatta”, tiivistää Vuoti.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Hesburgerilla on Suomessa ravintoloita 270 ja ulkomailla 180. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2016 verollinen myynti Suomessa oli 211 M€ ja ulkomailla 73,5 M€.

Salmela-Yhtiöt Oy omistaa 51 % Pinuksesta.

Yhteistyössä